onsdag 14 mars 2012

Skall vi hjälpa andra?

Idag behandlas frågan om bygglov för ett gruppboende för ensamkommande flyktingbarn. Det finns många synpunkter på placeringen av detta boende. Under snart två års tid har boendet varit placerat i en tom avdelning på ett äldreboende. Denna avdelning behöver snart åter tas i bruk av våra äldre. Vi har då funnet en ny lokalisering på en gård som kommunen äger. Närboende grannar är oroade för de eventuella störningar som kan komma efter en etablering. Det handlar om tolv ungdomar under 18 år.
Min förhoppning är att vi på denna plats kan ge ungdomarna den tillåtande och vänliga omgivning som de behöver. Vi kan då tillsammans ge dem en möjlighet att bli goda medborgare i sitt nya hemland.

6 kommentarer:

  1. Självklart ska man som människa hjälpa andra! Det är nog alla överens om. Det man inte är överens om är vilka, var och hur.

    Förresten, tycker jag det är kul att du återupplivat din blogg. :)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Personangrepp och osakliga påhopp gömda bakom en anonym signatur kommer att raderas av undertecknad. Om signaturen vill diskutera med mig är ni välkommen att ta personlig kontakt med namn och kontaktuppgifter.

    SvaraRadera
  4. Detta var inget personangrepp och inte osakligt heller utan helt sant. Varför skulle man hitta på något sådant. Ärlighet varar längst i min värld och hoppeligen i din med. Dock varar ärlighet inte längtst för alla och inte är det någon fördel för M heller att en av era politiker gör narr av barn och klankar ner på annan nationalitet. Och uppgiften om att en M politiker ansvarig för barnfrågor sålt andras gratistjänster var tidningens uppgift. Dock förstår jag att en personlig kontakt gör det enklare för din del och tycker du det är av vikt kan du såklart få det. Men om inte berörd M politiker inser saker kring sitt beteende själv kommer vi nog inte så långt i en diskussion. Kanske bättre för alla att jag tar diskussionen på ett mer öppet internetforum med fria publicceringsregler. Tack för att du hade vänligheten att svara.

    SvaraRadera
  5. Våga ställ upp med namn och visa att Du står för dina synpunkter.

    SvaraRadera
  6. Ja på ett eller annat sätt kommer jag gå vidare med detta. Och det kan mycket väl hända att jag går ut med det under eget namn inom kort. En viktig grund är att man visar alla i samhället respekt och hoppeligen sådana man betraktar som vänner med. Och du vet, snackar man skit om folk i ens närhet är risken stor att det även berör egna partikamrater. Sådan information kan jag ju enklast vidarebefodras per mail till den det berör eftersom orginalmailen kring det aktuella finns i min besittning. Alltid bra att kunna styrka saker med som du säger och vad är bättre än orginalmail med ursprunglig moderat avsändare? Man kastar inte skit och görr narr av folk hur som helst och sådana som klankar ner på en annan nationalitet är ute på djupt vatten anser jag!

    SvaraRadera